Όταν σκεφτόμασταν να κάνουμε το επόμενο μας ταξίδι δεν είχα φανταστεί πως θα πηγαίναμε οδηγώντας 3069 χιλιόμετρα με ένα Skoda Karoq ταξίδι που θα ξεκινούσε από την Αθήνα με προορισμό τη Σερβία
Και το ταξίδι μόλις ξεκίνησε
Όπως είπα και πριν το ταξίδι μας ξεκίνησε τον Αύγουστο από την Αθήνα με τελικό προορισμό τη Σερβία. Αφού όμως κάναμε μια στάση μερικών ημερών στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Κιλκίς, συνεχίσαμε το ταξίδι μας για ακόμα πιο βόρεια. Επιλέξαμε να περάσουμε τα σύνορα από την είσοδο που βρίσκεται στην Δοϊράνη και όχι από τους Εύζωνες. Και αυτό διότι την περίοδο εκείνη (μέσα Αυγούστου) συμπίπτει με την επιστροφή των Σέρβων εκδρομέων. Όπως είναι γνωστό ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από τους Σέρβους εκδρομείς επιλέγουν να έρθουν στη χώρα μας οδικώς και φυσικά επιλέγουν τα σύνορα από Εύζωνες. Οπότε καταλαβαίνεις πως θέλαμε να αποφύγουμε τουλάχιστον το πανικό που θα γινόταν στους Εύζωνες από όσους επέστρεφαν για Σερβία.
Συμπεριφορά του Skoda Karoq στους δρόμους των Σκοπίων
Έτσι λοιπόν μπήκαμε στη χώρα των Σκοπίων από την Δοϊράνη. Ο δρόμος που συναντάς εκεί είναι σε καλή κατάσταση. Δεν είναι κάποια οδός ταχείας κυκλοφορίας και έτσι δεν μπορείς να αναπτύξεις μεγάλες ταχύτητες. Μεγάλη προσοχή βέβαια στα όρια ταχύτητας που πρέπει να τα τηρείς πάντα. Υπήρχαν πολλά τυφλά σημεία με τροχαία και το ραντάρ στραμμένο προς εσένα.
Road trip στη λίμνη Οχρίδα, με μία στάση στα Bitola. Ένας low cost προορισμός.
Όσον αφορά το Skoda Karoq και την συμπεριφορά του σε αυτούς τους τους δρόμους μπορώ να πω ότι ήταν άψογη. Φυσικά η ψηλή θέση οδήγησης, οι μεγάλοι χώροι, η εξαιρετική ηχομόνωση αλλά και τα πολύ καλά αμορτισέρ που ούτε σκληρά αλλά ούτε και σούστες τα λες, παίζουν σημαντικό ρόλο για μια αρμονική, ήρεμη αλλά και πολύ ευχάριστη εμπειρία στην οδήγησης.
Βρείτε το κανάλι μας στο Youtube
ΓΙΝΕ SUBSCRIBER ΣΤΟ TRAVELSHARE
Μπαίνοντας πλέον στην οδό ταχείας κυκλοφορίας αρχικά συναντάς καλοδιατηρημένο οδόστρωμα που και πάλι στο Skoda Karoq δεν έχει κανένα θέμα. Εκεί όμως που αρχίζει να γίνεται ενοχλητικό κατά την οδήγηση είναι πως σε κάποια σημεία και για μεγάλη απόσταση ο δρόμος αν και δεν φαίνεται, έχει αρκετά ελαττώματα που είναι λες και οδηγείς σε νεροφαγωμένο χωματόδρομο. Αυτό έχει ως συνέπεια να ακούγεται ένας παρατεταμένος και δυνατός τρεμάμενος ήχος. Αν και το αμάξι δείχνει να κόβει πολύ από αυτόν τον ήχο, δεν είναι αρκετό αν υπολογίσεις πως σε έχει συνηθίσει σε πολύ ήσυχο ταξίδι. Με τις στροφές και με μια ταχύτητα κοντά στα 130 χλμ/ώρα, το Skoda Karoq τα πάει περίφημα χωρίς να «κολλάει» κανείς δεξιά ή αριστερά. Όσο για το τιμόνι έχει πολύ καλή σκληρότητα και συνεργάζεται πολύ καλά με τους τροχούς αλλά και φυσικά με τα αμορτισέρ.
Η Σερβία ενός καλού οδικού δικτύου και της οδηγικής παιδείας
Τώρα για την Σερβία έχω να πω ότι οι δρόμοι ήταν σε πάρα πολύ καλή κατάσταση, χωρίς μπαλώματα, λακκούβες και όλα τα συναφή που συναντάμε ακόμα και σε μια ευρωπαϊκή χώρα (Ελλάδα). Όσο για την οδική συμπεριφορά που είχαν Σέρβοι και μη, μπορώ να πω ότι ήταν από τις πολύ καλές που έχω συναντήσει στο εξωτερικό.
Όλοι τηρούσαν τα όρια ταχύτητας, (με πολύ λίγες εξαιρέσεις), κανείς δεν οδηγούσε σαν τον Colin McRae και φυσικά όλοι, στα φανάρια, έδιναν προτεραιότητα στους πεζούς και τους ποδηλάτες. Ένα ακόμα αξιοσημείωτο, ήταν πως τα φανάρια τους εκεί δεν ανοίγουν με τον ήχο της κόρνας(?!) και πως κανείς δεν περνάει με κόκκινο, ακόμα και όταν οι δρόμοι ήταν άδειοι.
Βελιγράδι – Ταξίδι στη πιο συναρπαστική πρωτεύουσα των Βαλκανίων
Πουθενά δεν είδαμε διπλοπαρκάρισμα και φυσικά δεν υπήρξε ούτε σαν σκέψη να παρκάρει κανείς πάνω σε πεζοδρόμιο ή σε ράμπα για αμαξίδια ή σε κάποια θέση για άτομα με κινητικά προβλήματα. Γενικά οι Σέρβοι φαίνεται να είναι λαός με παιδεία και σεβασμό. Πράγμα που όταν το συναντάς σε κάνει να αναρωτιέσαι «Μα πόσο δύσκολο είναι και για εμάς κάτι τέτοιο;»
Μια στάση στο Άγκιστρο Σερρών
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, δεν συνεχίσαμε το ταξίδι μας προς την Αθήνα, αλλά πήραμε τον δρόμο προς Σέρρες και συγκεκριμένα κατευθυνθήκαμε προς Άγκιστρο και τα Βυζαντινά χαμάμ που έχει η περιοχή. Βέβαια για όσους δεν ξέρουν, ο δρόμος από Κιλκίς για Σέρρες είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Αν και έχουν γίνει προσπάθειες επισκευής του, αυτός συνεχίζει να μην είναι και από τους καλύτερους.
Επίσκεψη στα χαμάμ στο Άγκιστρο : Ένα δώρο που χρωστάς στον εαυτό σου
Δες το βίντεο από το Χαμάμ στο Άγκιστρο
Επιλέγοντας το Skoda Karoq
Αρκετοί είναι αυτοί που μας ρωτάνε για ποιόν λόγο κάναμε αυτή την επιλογή. Γιατί δεν επιλέξαμε κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Και όταν λέμε άλλο εννοούμε και σε μάρκα αλλά και σε είδος. Να πω ότι αρχικά κοιτούσαμε για το Hyundai i30 wagon. Μετά βλέπαμε για το Skoda Scala και τελικά καταλήξαμε στο Skoda Karoq. Δεν θα κάτσω να αναλύσω γιατί δεν επιλέξαμε τα άλλα. Θα πω τι ψάχναμε αρχικά και πως φτάσαμε εδώ.
Κριτήρια επιλογής ενός οικογενειακού αυτοκινήτου
Ψάχνοντας για χώρους
Το βασικό που ψάχναμε σε ένα αυτοκίνητο ήταν οι χώροι. Και όταν λέμε πως θέλουμε χώρους εννοούμε πολλούς. Και στον οδηγό/συνοδηγό αλλά και στα πίσω καθίσματα. Και φυσικά στους μεγάλους χώρους συμπεριλαμβάνουμε και αυτούς των αποσκευών.
Όταν πια δεν είστε δύο άτομα και στην ζωή σου έρχεται ένα παιδί, οι ανέσεις που σου προσφέρει ένα Mitsubishi Colt είναι σαν να βάλεις δυο εντεκάδες να παίξουν μπάλα σε ένα γηπεδάκι 5×5.
Οπότε καταλαβαίνεις πως τα 521 λίτρα που προσφέρει το Skoda Karoq ως χώρο αποσκευών σε σχέση με τα 120 λίτρα του Colt μοιάζουν αλάνα που μπορείς να πας μια απλή εκδρομή και να κουβαλάς μαζί το μισό σου σπίτι!
Άβολο (για εμένα) το Scala, δοκιμή Kamiq
Αφού λοιπόν με τα πολλά είπαμε να δούμε το Scala, πήραμε τα κορμιά μας και πήγαμε από κοντά. Όλα καλά, όλα ωραία. Όμως βρε παιδί μου, σου έχει τύχει ποτέ να έχεις τον αβόλευτο όταν μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο; Ε, αυτό έπαθα και εγώ με το Scala. Δεν θυμάμαι πόση ώρα ρύθμιζα και ξανά ρύθμιζα μια το κάθισμα, μια το τιμόνι και άντε πάλι από την αρχή.
Αφού είδα και αποείδα, δοκιμάζω και το Skoda Kamiq. Λίγο πιο μικρό σε σχέση με το Scala, όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αλλά εξίσου όμορφο στα μάτια μου. Μπήκα μέσα, το οδήγησα και γενικά το επεξεργάστηκα αρκετή ώρα. Σε σχέση με το Scala εδώ με το που έκατσα δεν χρειάστηκε να κάνω αρκετές αλλαγές. Απευθείας με βόλεψε.
Διάβασε επίσης:
Που να μείνετε στο Βελιγράδι – 5 περιοχές για τη διαμονή σας
Και τα δύο αμάξια να προσθέσω πως με τη θέση του οδηγού έτσι όπως με βολεύει, δοκίμασα να κάτσω ακριβώς από πίσω. Διαπιστώνοντας πως έχω αρκετό χώρο ακόμα μέχρι να ακουμπήσουν τα γόνατά μου στη πλάτη του οδηγού. Πράγμα πολύ σημαντικό. Μην κοιτάμε μόνο τη πάρτη μας.
Όμως στο κεφάλι μου ακούστηκε μια φωνή να μου λέει : “Ρε καπετάνιο δεν πας να δεις και το άλλο εκεί στη γωνία; Ναι αυτό το ψηλό. Δες το μόνο. Δεν σου είπα να το πάρεις.”
Έκπληξη με το Skoda Karoq από εκεί που δεν το περιμένεις
Και τελικά πλησιάζω το Skoda Karoq ανοίγω, μπαίνω μέσα και με το που κάθομαι, ακούγεται ένα «αααααχ» υπερχαλάρωσης. Η θέση με βόλεψε αμέσως. Η άνεση που αισθάνθηκα εκείνη τη στιγμή δεν περιγράφεται. «Αυτό είναι!» είπα. Δώσε μου χιλιόμετρα τώρα. Δώσε μου δρόμους να οδηγήσω. Πες μου τώρα να κάνω οδηγώντας 3069 χιλιόμετρα τη διαδρομή Αθήνα – Σερβία και πίσω.
Σουμπότικα – Η πόλη της Σερβίας που είναι σαν να έχει βγει από παραμύθι
Για την ορατότητα που έχεις από εκεί ψηλά τι να πω. Ή μήπως να πω το ότι καμία κολώνα δεν σε ενοχλεί κατά την οδήγηση (μεγάλο πρόβλημα στο Colt). Να πω για τους χώρους των πίσω επιβατών; Ότι και να πω θα είναι λίγο. Το αυτοκίνητο είναι ταμάμ για μια τριμελής και φυσικά μια τετραμελής οικογένεια.
Και στον δρόμο σκυλί. Χιλιόμετρα να έχεις να καταπίνει. Σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, δεν είχα κανένα πρόβλημα. Ούτε πιάστηκα, ούτε με πόνεσε η μέση μου ούτε τίποτα. Κάθεσαι τόσο άνετα μέσα στο αυτοκίνητο και λόγο του ύψους δεν σε κουράζει όσες ώρες και να οδηγείς. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τον συνοδηγό αλλά και για αυτούς που κάθονται στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου.
Επιλέγοντας την έκδοση κινητήρα του Skoda
Η επιλογή της έκδοσης κινητήρα έγινε με γνώμονα δύο πράγματα. Τα πολλά χιλιόμετρα που θέλουμε να κάνουμε σε ταξίδια π.χ. roundtrips και δεύτερον το αρκετό βάρος που θα είχαμε σε κάθε ταξίδι (αποσκευές, ψυγειάκι, ποδήλατο, καρότσι κτλ).
Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, θεωρώ πως θέλεις δύναμη, σπιρτάδα και απόκριση γκαζιού. Και αυτό γιατί στην περίπτωση των χιλιομέτρων, δεν θέλω το αυτοκίνητο να αγκομαχάει μέχρι να φτάσει στον προορισμό. Θέλω να πηγαίνει άνετο και ξεκούραστο. Όσο για τις αποσκευές και όλα τα παρελκόμενα το μόνο που κάνουν είναι να προσθέτουν βάρος. Συνεπώς ζόρι στο αυτοκίνητο. Ζόρι και κατά την προσπέραση αλλά ζόρι και στους ανηφορικούς δρόμους π.χ. βουνά.
1000άρη ή 1500άρη κινητήρα;
Οπότε και επιλέξαμε την έκδοση των 1.5 λίτρων TSI ACT με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που είναι και η πιο δυνατή έκδοση σε σχέση με αυτή του 1.00άρη κινητήρα. Το Skoda Karoq δεν μένει όμως σε αυτό διότι ο 1500άρης κινητήρας αποδίδει 150 ίππους και σε συνδυασμό τα 25 κιλά ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. είναι σε θέση και να σε πάει άνετα στον προορισμό σου αλλά το βασικό είναι πως ο ίδιος ο κινητήρας θα δουλεύει απροβλημάτιστα και με αρκετά ικανοποιητική απόδοση σε οποιαδήποτε συνθήκη.
Το αμάξι δεν φτιάχτηκε για επιδόσεις φωτιά αλλά κατασκευάστηκε ως ένα άνετο, ασφαλές οικογενειακό αυτοκίνητο. Που και αρκετή ασφάλεια σου παρέχει αλλά θα συμπεριφερθεί πολύ καλά ακόμα και σε αρκετά κλειστές στροφές χωρίς κάποιο πρόβλημα.
“ACT” όπως λέμε οικονομία
Και όσο για το “ACT” που έγραψα παραπάνω, πάει να πει “Active Cylinder Technology”. Και χωρίς πολλά – πολλά λόγια το ACT είναι μια τεχνολογία που αυτό που κάνει είναι το εξής : Όταν κατά την οδήγηση δεν απαιτείται μεγάλο φορτίο στον κινητήρα, απενεργοποιούνται οι δύο από τους τέσσερεις κυλίνδρους. Στην ουσία, για να το πω πιο απλά, όταν δεν του πίνεις το αίμα στα γκάζια, σταματάει να γίνεται καύση στους 2 κυλίνδρους. Και έτσι το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε 2κύλινδρο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την τρομερή πτώση της κατανάλωσης καυσίμου.
Σκέψου πως το αμάξι ήταν φορτωμένο με τρείς βαλίτσες, ένα καρότσι για τον μικρό, ένα ψυγείο 20 λίτρων γεμάτο, φωτογραφικό εξοπλισμό, laptop και φυσικά δύο ενήλικες, ένα πιτσιρίκι και διάφορα άλλα πραγματάκια, στην εθνική οδό της Σερβίας με 130 χλμ/ώρα και κατανάλωση στα 3.2 L/100Km . Και αν δεν σου φαίνονται λίγα να σου πω πως σε παρόμοια κατάσταση για κάποια χιλιόμετρα αλλά με 120 χλμ/ώρα είδα και κατανάλωση 2.7 L/100Km. Και όταν δεν ήταν ενεργοποιημένο το “ACT” η κατανάλωση ήταν στα 5.5 με 6 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει τα 1.400 κιλά χωρίς κάποιο έξτρα βάρος.
Τα συμπεράσματά μας για το Skoda Karoq
Στο σύνολο λοιπόν αυτού του ταξιδιού, των 3000 χιλιομέτρων που ξεκίνησε από την Αθήνα, πέρασε τα Σκόπια και κατέληξε μέχρι το βορειότερο σημείο της Σερβίας, το Skoda Karoq μας προσέφερε ένα ασφαλές, ήρεμο και άνετο ταξίδι. Εκτός της υψηλής θέσης οδήγησης και των τεράστιων χώρων για τους επιβαίνοντες, πολύ σημαντικό είναι και ο χώρος των αποσκευών. Με τα 521 λίτρα που διαθέτει, πραγματικά σου δίνει τον χώρο να πάρεις μαζί σου όλα όσα είναι απαραίτητα για την οικογένεια.
Η επιλογή μας λοιπόν αυτή, εκτός των καθημερινών μας μετακινήσεων, μετά το πέρας και αυτού του ταξιδιού μπορώ να πω με σιγουριά πως είναι αρκετά καλή. Σε καμία περίπτωση προς το παρόν δεν έχουμε μετανιώσει για αυτή την αγορά. Ίσα – ίσα είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι και κάθε φορά που μπαίνουμε μέσα στο αυτοκίνητο μας κάνει να σκεφτόμαστε για το επόμενο μας roadtrip.
Βελιγράδι : Ταξίδι στη Σερβία με αυτοκίνητο Επ.2
Αν σου αρέσουν τα βίντεό μας, θα χαρούμε πολύ να σε έχουμε στη παρέα μας. Κάνε λοιπόν την εγγραφή σου σε αυτόν τον σύνδεσμο και αν θέλεις να ενημερώνεσαι για τα νέα βίντεο μας τη στιγμή που ανεβαίνουν ενεργοποίησε και το καμπανάκι.
Βρείτε μας στα social media
Ακολουθείστε το Travelshare.gr στο Google News και μάθε πρώτος για τα ταξίδια μας, τις εξορμήσεις, τις προτάσεις και τις συμβουλές για κάθε προορισμο. Ακολουθείστε μας σε Facebook, Instagram, YouTube, TikTok & LinkedIn.
Αν σου άρεσε το άρθρο, κάνε την εγγραφή σου, στο Newsletter του Travelshare.gr για συνεχή ενημέρωση με νέα άρθα, διαγωνισμούς και ταξιδιωτικές πληροφορίες.
Ακολούθησε το TravelShare στο Google News για να λαμβάνεις όλα τα νέα μας άρθρα.